Pszczółki - Wiosenny hiacynt
Zawitała do nas już wiosna, z tej okazji dzieci wykonały piękne kolorowe hiacynty. Do zadania potrzebne były patyczki higieniczne i farby. Prace dzieci można podziwiać w szatni żłobka.
Zawitała do nas już wiosna, z tej okazji dzieci wykonały piękne kolorowe hiacynty. Do zadania potrzebne były patyczki higieniczne i farby. Prace dzieci można podziwiać w szatni żłobka.
My klepiemy do rytmu rękami, my klepiemy - Ty też poklep z nami. Bardzo miłe jest takie klepanko, drogi kolego i koleżanko… Dzieci na zajęciach klepały na folii rękoma do rytmu piosenki. Jest to forma działań plastycznych, oraz doskonałe ćwiczenie motoryki małej, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
W naszej sali pojawił się kącik Zielony Ogródek, w którym dzieci założyły hodowlę warzyw. Pierwszą czynnością jaką wykonywały to napełnienie pojemników ziemią, sianie warzyw i na koniec podlanie wodą. Będziemy obserwować efekty naszej pracy.
Ćwiczenie motoryki małej, chwyt pęsetowy, logiczne myślenie oraz postrzeganie podobieństw, różnic, a przede wszystkim utrwalenie kolorów. Dla naszych Pszczółek nie ma rzeczy niemożliwych .
14 marca obchodzony jest Dzień Motyla. Celem zajęć w tym dniu było rozbudzenie zainteresowań przyrodą oraz wzbogacenie wiedzy na temat motyli. Dzieci wspólnie wykonały motyla z pomponów, wkładały motyle duże i małe do odpowiednich domków. Na koniec zajęć dzieci wykonały prace plastyczne, które były tematycznie związane z kolorowym światem motyli.
Święto wody było wspaniałym radosnym dniem, który obfitował w atrakcję związaną z wodą. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną inspirowaną tematem wody, wykonaną z użyciem niebieskiej farby i balona.
Zabawy sensoryczne z makaronem dostarczają dzieciom wrażeń dotykowych, wzrokowych, a także możliwości degustowania. Można go segregować, mieszać, przekładania, kroić oraz oczywiście próbować.
Guma sensoryczna wspiera naukę odróżniania kolorów, rozwija percepcję i skupienie dzieci oraz zbliża je do rówieśników. Tyle pozytywnych rzeczy przy zabawie i tańcach.